Titlul articolului este defapt o întrebare pe care noi o auzim cel puțin odată pe săptămână de la clienți care au cumpărat în trecut biciclete electrice First Bike.
Au fost biciclete electrice foarte bune, cel puțin acesta este feedback-ul obținut de la clienții care le folosesc (nu au fost comercializate prin noi) doar că din păcate nu se mai găsesc acumulatori pentru ele.
După cum bine știți, acumulatorul unei biciclete electrice este o consumabilă, iar după un anumit număr de cicluri de utilizare este necesară înlocuirea acestuia cu unul nou, iar dacă nu avem grijă de el, necesită înlocuire și mai rapidă.
Folosesc 3 acumulatori Deep Cycle cu o inscripție 6-DZM-7 pe ei, însă credem că au fost fabricați la comandă pentru compania First Bike, deoarece au dimensiuni diferite față de standard.
Dacă standardul este de 150mm x 65mm x 100mm la acumulatorii de 12V și 7A, cei montați pe bicicletele First Bike au defapt 112mm x 85mm x 100mm.
Singura soluție pe care o puteți utiliza este fie să schimbați cu un acumulator Litiu-Ion care ar încăpea în cutia respectivă, fie să renunțați la acea cutie de plastic în care sunt acumulatorii și să vă construiți voi una după dimensiunile acumulatorilor.
Fiindcă acumulatorii Litiu-Ion sunt mai costisitori la achiziție, iar bicicletele First Bike Elegance, Electra sau Eco erau biciclete electrice low cost, majoritatea clienților preferă să își construiască propriul suport pentru acumulatori la fel ca și domnul I. Paul care a fost foarte amabil să ne trimită câteva fotografii cu modificările pe care el le-a adus la cele două biciclete pe care le are de la First Bike și o mică descriere a lucrării:
Buna ziua D-le Florin,
Din cate-mi aduc eu aminte cu 3 ani în urmă parcă v-am trimis ceva poze cu 6DZM10 după ce am luat cele doua seturi 2×3 bucăți de la firma D-vs. Dar nu-i nici o problema ca va trimit din nou tot setul de poze pe care l-am. Conceput de mine și funcționează foarte bine și fără cutie de 3/4 ani. De reținut că bicicletele mele nu stau sub cerul liber, și iarna acumulatorii stau în casa cu încărcătoarele originale cuplate permanent la ei(fiecare set cu treaba lui).
De reținut pentru amatori ca trebuiește să mărească spațiul dintre țeava cadrului ce susține șeaua și apărătoarea roții din spate (flex, sudură, materiale auxiliare +++ pricepere-îndemânare).
Cred că între brațele furcii din spate s-ar putea construi o mică cutie din aluminiu care să protejeze mai mult acumulatorii (în caz de o ploaie neprevăzută sau în caz că bicicleta cade).
Părerea mea este că dacă tot modificați structura, să puneți acumulatori cât mai mari, de exemplu de 12A, astfel creșteți mai mult autonomia cât și durata de viață.
Lista de acumulatori buni pentru Biciclete Electrice
Mulțumim domnului I. Paul pentru imagini și pe final vă mai arătăm un trailer de bicicletă contruit tot de dânsul, în regie proprie:
Buna ziua, Am cumparat de la dvs una bicicleta electrica ZT-08. Cum as face o modificare daca as pune acumulatori mai mari ,dati citeva exemple
Va rog sa ne spuneti ce intelegeti prin acumulatori mai mari?
Doriti sa cresteti autonomia?
Sau efectiv sa instalati acumulatori de alte dimensiuni pe bicicleta?
Daca doriti sa cresteti autonomia folosind aceiasi cutie de acumulatori, puteti incerca sa instalati un acumulator pe litiu-ion de 36V dar de amperaj mai mare, gen 15-20Ah. Scoateti cele 3 celule din bacul de acumulatori si introduceti acumulatorul pe litiu in locul lor.
Buna. prin acumulatori mai mari m- am referit ia dimensiuni
Nu inteleg de ce doriti sa schimbati acumulatorii cu unii mai mari. Bicicleta electrica ZT-08 este o bicicleta care a fost conceputa pentru acumulatori de 12A. Daca doriti o autonomie mai mare, singurul upgrade care sa fie ok este trecerea la niste acumulatori pe Litiu-Ion de capacitate mai mare, dar de dimensiuni mai mici si mai usori.
si eu am aceasi bicicleta m-ar interesa cat costa un acumulator de LITIU ION si cu cat creste autonomia …va multumesc …
Autonomie creste doar daca mergeti asistat daca schimbati acumulatorul cu unul Litiu-Ion. Costurile sunt undeva in jur la 1500 lei, de aceea va spun ca nu prea se merita la bicicletele cele ieftine de aprox. 2000 lei.
MA REFERAM LA ACUMULATORI CU DIMENSIUNI MAI MARI
ma documentez
Eu am folosit baterie de motoreta de 12 v – 12 Ah tipul PS12-12 Sealed Lead Acid Battery .Acestea au aceleas dimensiuni ca cele originale si merg destul de bine .Am realizat o autonomie de 20-25 km cu o greutate de 105 kg la o singura incarcate .
PS12120 nu sunt baterii de „motoreta”. Sunt baterii uscate si sunt foarte bune pentru vehicule electrice. Le gasiti si la noi pe site, aici.
Am un acumulator pt electra nou nout de vanzare. Scrieti un nr de tel daca va intereseaza
Nou nout ce inseamna? Nefolosit de cativa ani? Dac aeste totusi nou, ce fel de baterii sunt in interior?
am o bicicleta kettler twin confort unde pot gasi o baterie model 2011 sau cum pot face legauri la cele 3 interari mufe
Poti sa o trimiti la noi in service pentru o depanare…
Buna ziua,
Am construit un triciclu cu un motor de 24v-250W si am folosit 2 acumulatori 6DZM-12. Problema este ca triciclul nu mai are putere dupa nici 100 m, dupa care isi revine(in conditiile in care merg si cu pedalele). Am nevoie de un specialist pt a rezolva problema.
Multumesc.
Depinde de curentul care il ia motorul si de vechimea acumulatorilor, greutatea vehiculului, cum ii incarcati, etc. Sunt multi factori…