Schimbare senzori Hall în motor

În service-ul  de biciclete electrice al nostru ajung constant motoare cu diferite simtome. Unul dintre cele mai uzuale defecte este deteriorarea senzorilor Hall.

Recent am avut un astfel de motor, foarte ruginit la interior, probabil una din cauzele care a adus la străpungerea unui senzor.

Ce sunt senzorii Hall?

Cei trei senzori Hall dintr-un motor hub direct drive

Senzorii Hall folosiți în motoarele pentru vehicule electrice sunt senzori care detectează prezența unui magnet în cei doi poli ai săi. Se folosesc de regulă senzori bipolari.

Au 3 pini dintre care 2 pentru alimentare (+5V și GND) iar unul pentru semnal, de aceea în mufa care iese din motor avem 5 fire (2 fire alimentare și 3 fire pentru semnalul de la cei 3 senzori).

Ce simtome are motorul când sunt defecți senzorii hall?

În cele mai multe cazuri bicicleta/scuterul nu mai funcționează, sau încearcă să pornească de pe loc dar tremură motorul. În unele cazuri dacă îl rotești cu mâna, ai tendința că vrea să pornească, fiindcă are doar unul dintre senzori deteriorați.

De ce se deteriorează senzorii Hall din motor?

Cele mai multe cazuri pentru deteriorarea senzorilor hall se rezumă la:

  • se deteriorează izolația firelor la intrare în motor și fac scurt;
  • se supraîncălzește motorul și se ard datorită temperaturii;
  • se supraîncălzește motorul, se dezlipesc și freacă în magneți;

Se pot schimba acasă sau trebuie să apelez la un service?

Răspunsul este și da și nu. Cum bicicletele electrice sunt tot mai des un hoby, mulți posesori încearcă să îi schimbe în regie proprie. Recomandăm această operațiune numai dacă ai îndemânare, abilități tehnice cât și sculele necesare (pistol lipit, prese rulmenți pentru desfăcut motor, soluții degripante). Cea mai grea operațiune este să desfaceți motorul deoarece acesta poate fi ruginit, blocat, de aceea aveți nevoie de astfel de scule de specialitate.

Când să apelez la service?

Atunci când vrei să ai garanția că motorul va fi desfăcut într-un mod corect, când nu ai sculele necesare, când nu ști precis care este cauza pentru că degeaba rezolvăm defectul dacă nu descoperim cauza.

Ce folosim la service-ul Bimax?

Noi folosim numai senzori de calitate, marca Honeywell cu o plaja mai mare a tensiunii de alimentare pentru a nu fi sensibili și a se deteriora într-un timp scurt.

Noi mai recomandăm schimbarea tuturor senzorilor, nu doar a celui defect deoarece unul din cei vechi poate avea durată scurtă de viață și atunci posibil să revină problema, mai ales că alimentările lor se fac în paralel.

17 comentarii la „Schimbare senzori Hall în motor”

  1. Buna ziua am si eu o problema la lo tricicleta zteck cand vreau sa dau in mansalier nu are putere si tremura in schimb in fata merge dar parca nu mai are forta de dinainte. Daca ati putea sa ma ajutati cu un sfat va multumesc

    Răspunde
  2. Sunt motoare electrice care se alimenteaza doar cu 3 fire iar controllerul nu are iesire pentru senzori hall. In acest caz senzorii hall sunt in motorul electric?

    Răspunde
  3. Am o bicicletă electrica 2 drive b2, și când accelerez nu îmi cuplează motorul . Nu merge sau merge puțin și după se oprește brusc și se oprește în același timp și farul din față și când revine lumina la far merge și bicicleta . Din ce cauza ar putea fi ,

    Răspunde
  4. Buna ziua, cum pot verifica daca senzorul hall de la o bicicleta b’ebike 7 functioneaza ? Am primit o bicicleta fara acumulator. Iam pus acum unul dar am legat numai plusul si minusul la alimentare, la al treilea fir la intrarea in controler nu stiu ce sa leg. Se aprind ledurile de la comanda , se poate comuta intre cele 3 moduri de mers, dar motorul nu porneste la pedalat. Multumesc anticipat pentru raspuns.

    Răspunde
  5. Buna ziua, am o bicicleta Raleigh Impuse 2 , afisajul indica si permite setarea nivelui de asistenta insa cele 3 leduri pt baterie se aprind pt o secunda la apasarea butonului power dupa care se sting.Motorul nu porneste, bicicleta arata ff bine, ca noua.S-ar putea consultanta prin whatsapp?

    Răspunde
  6. buna ziua. am o trotineta elctrica si nu mai porneste. in timp ce mergeam cu ea a trebuit sa pun frana, in momentul can am pus frana sa auzit o bubuitura in roata cu motor si de atunci nu mai porneste. de atunci roata parca merge infranata daca invart de ea in gol.
    as putea anula senzorii hall?

    Răspunde
  7. Reparati si triciclu electric carosat Anaig pe sasiu L2e? Alimentare 72V, plumb. Nu porneste. La punerea in contact se aude un beep intermitent care ar spune fie ca sunt portierele deschise, fie ca e in marsarier, fie ca sunt uitate luminile cu contacul scos. Niciuna din aceste cauze nu este. Am verificat toate legaturile, microcontactele de la frane, inclusiv frana de mana. Restul de functii ok, bateriile ok, controllerul pare bun, variatorul hall de acceleratie ok, convertoarele DCDC de 72 to12V, ok si ele. Beep-ul se aude in led-urile laterale din habitaclu. Sa fie taho de pe motor?

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.