De curând am primit in service o bicicletă electrică ZT-08 cu probleme la motor și/sau controller. Acest model este foarte popular la noi în țară datrită prețului mic pe care l-a avut când se fabrica în varianta cu acumulator plumb-acid. Noi avem acum un model nou, cu Litiu-ion.
Ce am constatat?
- Bicicleta avea firele de la motor rupte (intervenție nespecializată…)
- Motorul avea un sunet puternic de reductor defect
- Controller-ul era ars pe partea de senzori Hall.
Ce am făcut?
Am început cu repararea motorului, așa că am înlocuit reductorul (sau setul de roți dințate din interior).
Deși nu arăta foarte rău reductorul vechi, am decis să îl schimbăm deoarece avea câțiva dinți rupți.
Înainte de a închide motorul, îl ungem foarte bine pentru o durată de viață cât mai lungă:
După ce am pus sus motorul, am constatat că sunetul s-a diminuat considerabil dar încă mai există, așa că am schimbat și cei 2 rulmenți din motor. (folosim doar rulmenți SKF și Koyo la bicicletele electrice pe care noi le reparăm pentru durabilitate)
Controller
Controller-ul folosit de această bicicletă electrică este denumit BrainPower 36V/250W și din păcate nu îl găsim ca și piesă de schimb așa că am schimbat cu unul universal 36/48V de 350W fiind mult mai fiabil.
După cum se vede și în imaginea de mai sus, instalația electrică este foarte „diversificată” așa că nu e relativ simplu de schimabt controller-ul și de pus totul la loc în acel spațiu. (Are inclusiv instalație de semnalizări, iluminare, claxon acolo)
Ca și îmbunătățiri pe care le aducem acestui model de bicicletă de fiecare dată când o întâlnim in service este faptul că modificăm partea de instalație electrică de la contact. Din fabrică, +-ul de la baterie trece direct prin contact iar curenții mari îl deteriorează în timp, așa că prin contact ducem doar partea de pornire a controller-ului, nu toți consumatorii.
Hello Domnilor de la BIMAX !
Sunteti tari domnilor !
Pai ce a-ti facut Dvs conform descrierii din articol….presupune ca sunteti ROMAN care nu se lasa cu una cu doua !
Brava Domnilor !
Eu am facut mult mai multe modificari electrice si mecanice…..dar nu am unde sa ma laud !
Am mutat motorul din spate in fata,am schimbat furca fata cu o furca de scuter,am mutat acumulatorul din spate pe un nou portbagaj fata si……bicicleta inca functioneaza bine merci ! Daca voi avea probleme …. in mod sigur nu voi apela la Dvs….deoarece sunteti….scumpi !
Cu deosebit respect !
Vasile C din Ploiesti !
La buna auzire !
bună ! eu am un ZT61 și marea durere (dorință) este să fac (facem) o modificare la foaia de la pedalier , cu una mult mai mare , dar apoi trebuie setată asistența la pedalare la 25 km/h , că a venit din fabrică , cu setarea de 5 km/h la pedalier ! ( deci undee aveți atelierul ?) Dacă sunteți scumpi . . . ei na , cam cît mă va costa aceste două îmbunătățiri ? ZT 61 este de fapt noul ZT10 deci zic așa o vorbă , experiență aveți , imaginație dublu , posibilități multiplee , nui așa ?
Sorin sunt eu , șii aș vrea o părere de la dvs .
nu are cum sa mearga doar cu 5km/h din asistare doar daca ai pierdut din magnetii de pe discul de la pedalier!
Contacteaza-ne si te ajutam.
Am cumpărat una electrica ECOmO,bateria e buna ,dar nu funcționează nimica, doar la pedalare normala .Pot sa vi-l aduc?
da, detalii despre service si adresa, gasiti aici: https://www.bimax.ro/service
As dori un nr fr telefon. Dela vro firma care se ocupa cu reparati la biciclete electrice. Lociiesc in lugoj.
https://www.bimax.ro/service
Am înlocuit controlerul de la biță ,o zt 08 cu unul de 36 v,350w ,și biță și contr. cump.de la Bimax.Ro ,am urmat toți pașii de la punctul 1 din manual inclusiv inițializare sens, roata se invîrte în sensul bun ,dar dacă pedalez sau accelerez motorul nu pornește ce poate să fie ?
legaturi gresite la acceleratie, pedelec sau senzori frana.
Gasim la vanzare ” grup reductor motor trio 36v 250w ” ?
din pacate nu mai avem de ceva timp.
Buna seara am o bicicleta electrica treisferturi si la o rotita dintata jumatate din dinti sau rupt din motor 36v 250w ,se mai gasesc astfel de rotite ? As dori metalece dar daca o fi. Multumesc frumos.
Am probleme cu tricicleta electrica .ZT-17A cand pun cheia in contact se misca acul si clansona continuu.am crezut ca este problema la baterii,am schimbat bateriile si tot aceeas problema,incerc sa incarc bateriile dar observ ca nu ibcarca,beculetul de la incarcator sta rosul cam un minut si revine pe verde,sa fie oare incarcatorul de vine? va rog un raspuns daca se poate,multumesc, mail nutibrezeanu@yahoo.com
mai mult ca sigur sunt bateriile pe terminate.
Multumesc pt.raspuns.am spus in comentariu ca am schimbat bateriile,am pus baterii noi,dar nu incarca,am luat si incarcator nou crezand ca este dela incarcator problema,nu intelwg de unde este problema.
Salut! De curand am cumparat o bicicleta GE Fat Bike V2 Clasic. Este prima mea bicicleta electrica si sunt un pic nedumerit. Mai exact asistenta la pedalare ma enerveaza la maxim. Daca este pornita partea electrica a bicicletei asistenta la pedalare este activa, cu posibilitate de selectare de la 1 la 9. Doar ca la plecarea de pe loc, daca ai atins pedala, fuge de sub tine, indiferent la ce nivel de asistenta este setata. Mai exact, urc pe ea si in momentul cand incep sa pedalez, bicicleta pleaca fara posibilitate de a controla viteza, iar daca pedalez in continuare, accelereaza pana pe la 14 km/h, pe nivelul 1. Daca nu mai pedalez, se opreste asistenta dar cu o intarziere de cc doua secunde. Practic, cu asistenta electronica activa nu este posibil sa mergi incet cu ea cand folosesti pedalele, doar din acceleratie este posibil. De acolo te poti juca cum vrei cu viteza, si de cele mai multe ori folosesc acceleratia pentru a pleca de pe loc sau pentru a merge incet. Este normal asa ceva ? exista vreo posibilitate sa se rezolve acest inconvenient ?
Multumesc
Buna ziua mar interesa un set de rotite dintate de interior pentru o bicicleta electrica