De curând am primit in service o bicicletă electrică ZT-08 cu probleme la motor și/sau controller. Acest model este foarte popular la noi în țară datrită prețului mic pe care l-a avut când se fabrica în varianta cu acumulator plumb-acid. Noi avem acum un model nou, cu Litiu-ion.

Ce am constatat?

  • Bicicleta avea firele de la motor rupte (intervenție nespecializată…)
  • Motorul avea un sunet puternic de reductor defect
  • Controller-ul era ars pe partea de senzori Hall.

Ce am făcut?

Am început cu repararea motorului, așa că am înlocuit reductorul (sau setul de roți dințate din interior).

Deși nu arăta foarte rău reductorul vechi, am decis să îl schimbăm deoarece avea câțiva dinți rupți.

Înainte de a închide motorul, îl ungem foarte bine pentru o durată de viață cât mai lungă:

După ce am pus sus motorul, am constatat că sunetul s-a diminuat considerabil dar încă mai există, așa că am schimbat și cei 2 rulmenți din motor. (folosim doar rulmenți SKF și Koyo la bicicletele electrice pe care noi le reparăm pentru durabilitate)

Controller

Controller-ul folosit de această bicicletă electrică este denumit BrainPower 36V/250W și din păcate nu îl găsim ca și piesă de schimb așa că am schimbat cu unul universal 36/48V de 350W fiind mult mai fiabil.

După cum se vede și în imaginea de mai sus, instalația electrică este foarte „diversificată” așa că nu e relativ simplu de schimabt controller-ul și de pus totul la loc în acel spațiu. (Are inclusiv instalație de semnalizări, iluminare, claxon acolo)

Ca și îmbunătățiri pe care le aducem acestui model de bicicletă de fiecare dată când o întâlnim in service este faptul că modificăm partea de instalație electrică de la contact. Din fabrică, +-ul de la baterie trece direct prin contact iar curenții mari îl deteriorează în timp, așa că prin contact ducem doar partea de pornire a controller-ului, nu toți consumatorii.

banner bimax

Categorie: Cum/ce facem?, Informatii
Taguri: , , ,
Data postarii: februarie 20, 2019

3 comentarii la articolul “Reparație motor cu reductor și schimbare controller ZT-08

  1. Hello Domnilor de la BIMAX !
    Sunteti tari domnilor !
    Pai ce a-ti facut Dvs conform descrierii din articol….presupune ca sunteti ROMAN care nu se lasa cu una cu doua !
    Brava Domnilor !
    Eu am facut mult mai multe modificari electrice si mecanice…..dar nu am unde sa ma laud !
    Am mutat motorul din spate in fata,am schimbat furca fata cu o furca de scuter,am mutat acumulatorul din spate pe un nou portbagaj fata si……bicicleta inca functioneaza bine merci ! Daca voi avea probleme …. in mod sigur nu voi apela la Dvs….deoarece sunteti….scumpi !
    Cu deosebit respect !
    Vasile C din Ploiesti !
    La buna auzire !

  2. bună ! eu am un ZT61 și marea durere (dorință) este să fac (facem) o modificare la foaia de la pedalier , cu una mult mai mare , dar apoi trebuie setată asistența la pedalare la 25 km/h , că a venit din fabrică , cu setarea de 5 km/h la pedalier ! ( deci undee aveți atelierul ?) Dacă sunteți scumpi . . . ei na , cam cît mă va costa aceste două îmbunătățiri ? ZT 61 este de fapt noul ZT10 deci zic așa o vorbă , experiență aveți , imaginație dublu , posibilități multiplee , nui așa ?
    Sorin sunt eu , șii aș vrea o părere de la dvs .

Lasa un comentariu

Adresa de mail nu o publicam.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cauta pe blog
Vrei sa primesti noutati?

bimax.ro
banner bimax
Articole populare
Cum se leagă în serie bateriile?
Diferența dintre motorul cu perii și cel fără perii
Scutere electrice conduse fără permis (2019)
Scheme controller-e pentru biciclete electrice
De la biciclete electrice la automobile electrice
Informații privind circulația pe drumurile publice a Vehiculelor Electrice
Cum alegem corect casca de ski
Reparație Sparta Ion M'Gear
Tricicletă electrică cu frână electromagnetică - model nou
Bicicleta electrică de 2000 lei cu autonomie de 80 km
Social Media