Motor blocat la tricicleta electrică?

Cum îl reparăm?

Dacă ești fericitul posesor al unei triciclete electrice de la Bimax, atunci să ști că acest articol ți-ar prinde bine.

Recent am anunțat pe Facebook că ne-am apucat de a construi Manuale de reparații și întreținere pentru diverse produse comercializate de noi, drept urmare am creat unul și pentru Tricicleta Electrica ZT-15 B, disponibil aici (Atenție, doar pentru clienții Bimax).

Unul dintre capitolele manualului se referă strict la întreținerea motorului fără perii cu frână electromagnetică disponibil pe această tricicletă, iar pentru că recent am primit unul defect în service la noi, vă prezentăm cele mai uzuale defecte care pot să apară:

  • Motorul înceracă să se învârtă dar se aude o vibrație puternică în el și se oprește (cel mai probabil senzori Hall defecți)
  • Motorul deși este acționat înainte are tendința de a merge și înainte și înapoi (senzori hall defecți)
  • Motorul este înfrânat și nu pot împinge tricicleta (frâna electromagnetică blocată sau fazele motorului sunt în scurt)
  • Curge ulei pe lângă motor (problemă legătură între motor și diferențial)
  • Motorul se înfierbântă foarte tare (trebuie reglată frâna electromagnetică)
  • Frâna electromagnetică nu se mai decuplează la schimbarea treptelor de viteză (reglaje frână sau legături controller)

Problemele mecanice se rezolvă printr-o curățare, mai ales iarna se adună multă apă între motor și frână care ulterior se transformă în rugină.

Rugină depusă între motor și frâna electromagnetică

Pentru celelalte probleme care sunt mai delicate, am creat manualul de reparații despre care am amintit mai sus care cuprinde pașii necesari unei diagnoze corecte sau a unei reparații. Dacă nu vă încumetați să desfaceți, puteți apela la service-ul nostru cu încredere pentru a vă rezolva problema cât mai rapid.

Mult succes!

13 comentarii la „Motor blocat la tricicleta electrică?”

  1. Buna seara. Am achizitionat in martie 2018 o tricicleta electrica ZT 15 B pentru sotia mea. Desi a folosit-o doar de 2 ori pe distante foarte scurte ( in rest a stat in garaj sub husa in conditii impecabile) azi am constatat ca pe traseul de 3 km , tricicleta a ramas cu frana magnetica blocata indiferent de treapta de viteza selectata. Motorul trage foarte greu si se incalzeste. Nu se mai aude zgomotul de deblocare la acelerare ( ce se auzea la trapta 1).
    Am incercat pe acest blog sa aflu cauza dar constat cu stupoare ca pentru manualul de reparare trebuie o parola pe care nu-mi amintesc sa o fi primit de la Dvs …! In plus, sunt in termenul de garantie , nu? Intrebarea este : eu ce fac in aceasta situatie? Pentru informatie , comanda cu numarul 11864 a fost facuta in 28.03.2018 pe numele Sandu Marian

    Răspunde
  2. Am cumpărat de la Dv.o tricicleta electrica ZT-17 anul trecut,si acum nu mai funcționează ! Nu mai intra curent cand încerc sa încărcat acumulatoarele,iar cand vreau sa o pornesc piuie si acul nu se stabilizează.

    Răspunde
  3. Bună ziua,am o tricicleta zt 15 care după o folosință de vreo 5 ani nu vrea sa mai meargă în treapta mare,merge doar la mic si mediu,iar becurile semnalizare frâne, poziții merg foarte slab ,abia se observa. Ce ar putea avea?

    Răspunde

Dă-i un răspuns lui Elena Brezeanu Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.