În articolul de astăzi vom detalia puțin serviciul de înlocuire baterii la o bicicletă electrică. Articolul va fi structurat în următoarele subcapitole:
1.Care sunt simptomele unei baterii defecte?
2.Durata de viata si garantia unei baterii pentru bicicleta electrica
3.De unde stiu care model de baterie este compatibilă?
4.Ce capacitate ar trebui sa aleg pentru bicicleta mea?
5.Cum sa inlocuiesti bateria in cativa pasi simplii
6.Top baterii pe care le putem alege
7.Recomandarile noastre
1. Care sunt simptomele unei baterii defecte?
Înainte de a spune simptomele unei baterii defecte trebuie să știm că sunt 2 categorii principale de defecte întâlnite:
- Bateria efectiv nu mai alimentează bicicleta electrică.
În acest caz e probabil să ai un defect foarte minor, o siguranță arsă în interiorul carcasei acumulatorului.
Dacă nu ești așa de fericit și ai verificat siguranța și tot nu are tensiune pe ieșire acumulatorul tău, atunci poți avea probleme la BMS sau la celulele din interiorul acumulatorului.
2. Bateria ține puțin și tot mai puțin pe zi ce trece.
Acesta este cel mai întâlnit simptom când trebuie să te pregătești să schimbi bateria la bicicleta ta electrică deoarece este mai mult uzură decât defect, adică acel acumulator s-a folosit destul de mult dacă a fost de calitate și se apropie de finalul său de viață.
Există și cazuri când ai acest simptom deși ai cumpărat bicicleta recent în cazul în care producătorul a folosit celule ieftine. (Noi folosim doar celule LG și Sony).
Dacă ai unul dintre simptomele de mai sus, bateria trebuie să ajungă în service pentru a fi făcută o constatare precisă asupra stării ei de sănptate.

2. Durata de viață și garanția unei baterii pentru bicicletă electrică
În articolul de astăzi vom discuta numai despre acumulatori Litiu-Ion, așa că la ei vom face referire.
Durata de viață pentru o baterie de bicicletă electrică este un parametru destul de greu de calculat și diferă de la caz la caz deoarece influențează următorii factori:
- Mediu climatic în care e folosit
- Greutatea biciclistului
- Puterea motorului
- Tipul de drum pe care este folosită bicicleta electrică
În medie, o baterie Litiu-Ion pentru o bicicletă electrică are o durată de viață măsurată în cicluri de încărcare între 600-1200 cicluri, dacă aceasta este exploatată corect.
Pe românește, dacă nu faci abuzuri și nu o exploatezi la maxim (curenți mari de descărcare, descărcare până la maxim de fiecae dată), atunci ar trebui să te țină minim 2 ani.
De ce dau producătorii de acumulatori garanție așa de mică?
În majoritatea cazurilor producătorii oferă între 6-12 luni garanție comercială acumulatorilor tocmai din cauză ca foarte mulți clienți nu le exploatează în mod corect, însă durata de viață poate fi și de 3-4 ori mai mare decât perioada garanției unui acumulator și noi vom garanta asta, că dacă un acumulator este întreținut corect poate să țină și 4-5 ani.
(Avem clienți care schimbă acumulatorii pe litiu la un an sau alții care nu i-au schimbat încă…)
3. De unde știu care model de baterie este compatibilă?
Așa cum am spus și mai sus, cel mai bine ar fi să mergi cu acumulatorul la un service specializat sau să îl trimiți la noi pentru o diagnoză corectă.
Dacă îți cunoști caracteristicile tehnice ale bateriei (Tensiune și amperaj) atunci poți să înlocuiești și singur acumulatorul.
Găsești aici foarte multe variante de baterii pentru biciclete electrice, de la 24V la 72V.
4. Ce capacitate ar trebui sa aleg pentru bicicleta mea?
Dacă bicicleta ta are 10Ah de exemplu, dar în locașul bateriei încape mai mare, de exemplu de 12Ah, e bine să o iei mai mare deoarece va crește atât autonomia cât și durata de viață, fiindcă nu o vei mai descărca așa adânc.
Mitul că dacă e mai mare deteriorează controller-ul bicicletei sau alte componente, este doar un mit!
5. Cum sa inlocuiesti bateria în câțiva pași simplii
- Se desface cutia acumulatorului cu grijă
- Se deconectează portul de descărcare și cel de încărcare
- Se scoate afară acumulatorul vechi
- Se introduce cel nou, se fac legăturile de la pasul 2
- Se verifică polaritatea bateriei cu cea a încărcătorului
- Se încarcă la maxim înainte de prima utilizare
- Se verifică tensiunea după ce s-a încărcat la maxim daca nu cade și totul este gata!
6. Top baterii pe care le putem alege
Chiar dacă subtitlul spune top baterii pe care le putem alege, noi îți vom arăta exact de ce să te ferești, altfel alegerea e la tine.
Ferește-te de:
- Acumulatori foarte ieftini deși au aceleași caracteristici tehnice (au celule de proastă calitate, BMS-uri ieftine cu un curent mic dedescărcare și pică repede)
- Dacă ai acumulatori pe acid, înlocuiește-i cu litiu-ion cu prima ocazie. (atenție, trebuie să înlocuiești și încărcătorul)
- Acumulatori care în specificații au amperaj foarte mare și preț mic (Gratis nu există, ieftin nu rezistă)
- Acumulatori la care nu primești factură și garanție (dacă peste o lună pică, nu mai găsești niciodată vânzătorul sau nu mai răspunde la telefon)
- Acumulatori second hand (sunt cea mai proastă investiție, mai rău ca la loterie…de câte ori ai câștigat la loto? de atâtea ori ai șansa să nimerești un acumulator second hand bun…)
7. Recomandările noastre
Noi oferim doar baterii litiu-ion pentru biciclete electrice de înaltă calitate care folosesc doar celule LG și Sony pentru că știm că e importantă calitatea și să nu tot schimbi acumulatorii la câteva luni.
Îți mai recomandăm, dacă ai o carcasă atipică, să o trimiți la noi, putând să îți construim un acumulator după forma carcasei tale.
Dacă îți construiești singur acumulatorul:
- Folosește celule cu curenți mari de descărcare (nu folosi celule de lanterne, țigări electronice sau laptop, acestea nu țin)
- Calculează curentul pe care îl consumă motorul tău nominal și ia un BMS cu curent cel puțin egal sau chiar mai mare cu 5-10 amperi. Ce e în plus nu strică, ce e mai puțin nu ține…
- Nu lipii celulele cu pistolul de lipit sau letcon, folosește nickel și sudură în puncte așa cum se fac și acumulatorii originali.
Mai jos găsești câțiva acumulatori cu celule LG sau Sony pentru diverse vehicule electrice:
deci daca am un triciclu cu 6 baterii de 12V 20Ah plumb-acid si pun 6 tot de 12V dar de 45Ah litiu-ion nu se intampla nimic ? trebuie sa mai am ceva in vedere inafara de schimbarea incarcatorului ? multumesc
la litiu ion nu se pun 6 acumulatori ci unul de 72v 45ah
daca am 6 baterii plumb acid de 20 amperi le pot schimba cu 6 baterii VRLA de 45 amperi ora fara sa am probleme ?
am o baterie 7s6p la o bicicleta. e facuta in japonia, are vreo zece ani si are multa electronica in ea. am schimbat bateriiile din interior dar nu le recunoaste. ce as putea sa fac ? am pus doua becuri de 24v 100w in paralel si dupa doua ore si jumatate a scazut la 20 volti, deci bateriile sunt foarte bune. mi/am schimbat si in laptop, merge, dar in program imi da baterie foarte slaba cum era cea veche.
Dar eu am o bicicletă cu baterie în cadru bicicletei dacă se strică se mai poate schimba
se poate si aia schimba, doar ca mai mult ca sigur trebuie sa apelezi la un specialist, nu e chiar usor pe cont propriu.
Și se găsește în România un asemenea specialist de exemplu eu sânt din Bacău.
Bună ziua!
Am un scuter cu 6 baterii de 12V 20Ah plumb-acid si intenționez să pun o baterie de 72V/40 Ah , litiu – ion cu BMS, nu îmi afectează controlerul?trebuie sa mai am ceva in vedere in afară de schimbarea încărcătorului ? Mulțumesc !
Bună ziua. Baterie noua de 67v cu 12Ah,rulată sa zic vreo 50km,acum după ce se încarcă full, când o accelerez pe prima treapta de viteză,scade de tot și se oprește scuterul. Care ar fi cauza? Mulțumesc anticipat
Bună seara! Pentru un motor de bicicleta electrică de 1500w ce acumulator sar potrivi? Mulțumesc!
depinde cati km aveti nevoie sa parcurgeti. porniti de la tensiune prima data (24, 36,48 sau 60v?) vedeti cati km vreti sa faceti si apoi alegeti capacitatea acumulatorului. As recomanda 15-20Ah.
Bună,
Am o bicicleta „Victoria” și nu se încarcă acumulatorul numai pana la nivelul 2 din 5.
Am probleme cu încărcătorul sau cu acumulatorul?
trebuie testat cu un multimetru ce se intampla cand ajunge la nivelul 2. se schimba ceva pe incarcator?