Cum testez/schimb accelerația la bicicleta/scuter-ul electric?

acceleratii biciclete electriceLa bimax.ro, pentru că avem și piese de schimb pentru orice bicicletă sau scuter electric, primim multe telefoane și comenzi de accelerații electrice.

Accelerația e o componentă care se poate deteriora destul de ușor din cauza că este poziționată în locul în care noi ținem strâns de ghidon pentru a avea echilibru și siguranță, mai ales dacă suntem la primele încercări cu o bicicletă electrică. Se mai poate defecta și dacă în zona de legături ajunge apă, sau dacă tragem de ea până se dă ”peste cap” și facem scurt la pinii senzorului hall.

În imaginea alăturată puteți vedea câteva modele de accelerații, însă pe piață sunt mult mai multe. Ca și idee, am văzut chiar modele cu 7-8 fire.

 

Cum identificăm defectul?

Se identifică cele 3 fire (dacă sunt mai multe la accelerație) care fac schimbarea de turație a motorului. Dacă nu se pot identifica vizual (de obicei sunt legate într-o mufă separat de restul butoanelor sau led-urilor care indica nivelul bateriei), se desface accelerația și acolo se observă firele care merg la acel mic ”integrat”. De obicei sunt Roșu (+), Alb sau Verde (semnal) și Negru(-).

După ce am văzut firele, măsurăm pe conectorul care vine de la controller cu multimetrul intre 2 dintre cele 3 fire ale accelerației. Ar trebui să găsim o tensiune de 5V, de obicei între extremități (Roșu și Negru).

masurare acceleratie electrica

 

Dacă multimetrul indică tensiunea de 5V, înseamnă că avem tensiune de la controller, dar accelerație nu trimite semnal înapoi pe cel de-al treilea fir.

Ca să testam dacă iese semnal din accelerație, conectăm firele accelerației înapoi la controller și măsurăm cu multimetrul între Ground (de obicei Negru) și firul de semnal. (de obicei Alb sau Verde). Ar trebui să avem o tensiune de 1V cu accelerația în punctul minim, iar dacă o rotim la maxim, în jur de 4V. A se vedea și schema de mai jos:

masurare acceleratie electrica iesire

  • Explicație: 5 Volt DC Power Source – este controller-ul care trimite 5 V la accelerație.

Dacă între firul de ieșire și Ground, nu avem tensiune, înseamnă că accelerația este defectă și trebuie înlocuită. Avem pe stoc o gamă largă de accelerații care acoperă majoritatea producătorilor de biciclete, scutere, trotinete sau triciclete electrice.

35 de comentarii la „Cum testez/schimb accelerația la bicicleta/scuter-ul electric?”

  1. Buna ziua! Am un scuter electric sau chopper…
    Dintr o data s a oprit si accelerația nu mai funcționează…ce pot face? Sau cum îmi pot da seama ca este defecta? Macar sa stiu sa pot cumpăra alta.
    Îmi cer scuze nu ma pricep la denumirea lui, eu ii spun ” cicârâc ” 🙂 daca este nevoie atașez si o poza…
    In cazul in care imi spuneți ca este defecta…pot achiziționa de la dvs ce imi trebuie ?
    Mulțumesc mult !

    Răspunde
  2. Buna am o trotineta scuter și mi sa defectat accelerația am luat alta maneta de accelerație numai că cea veche are 4fire și cea noua doar trei am conectat cele trei dar când pun contactul motoru rămâne accelerat se tureaza la maxim

    Răspunde
  3. Salut. Am un scoter model ES-E808 si nu porneste. Am testat acceleratia si mi a dat 0.62v la minim si 1.28v la maxim. E defecta acceleratia?

    Răspunde
  4. Buna ziua am o bicicleta electrica si am facut cum ați spus dumneavoastra mai sus si am semnal pe firul verde , dar nu pleaca de pe loc nu porneste. Care ar fi cauza ce trebuie inlocuit.

    Răspunde
  5. Bună ziua! Am o problemă, am achiziționat recent in 21 mai 2021 o tricicleta electrică ZT-15-D. La primire am încercat să văd dacă funcționează, a pornit, am mers circa 500 m după care am pus-o la încărcat și după ce s-a încărcat nu a mai pornit. Când introduc cheia se aprind doar farul, stopurile de pe spate și mai mult nimic. Rog frumos dacă se poate să-mi dați o informație cum trebuie procedat .

    Răspunde
  6. Bună ziua.Am și eu o bicicletă RkS mx7 și asi dori sa îi pun accelerație la mâna , dacă se poate și ce accelerație trebuie ?Are cap de mufă galben,va mulțumesc.

    Răspunde
  7. salut. am un scuter electric vespa fabricat ITALIA acum 8 ani . ..rotesc cheia in butuc …..porneste motorul la viteza cea mai mare dar nu am control cu acceleratia de pe ghidon.

    Răspunde
  8. Bună seara,am o întrebare la dumneavoastră,
    Am un scuter electric sity coco, motor de 1500w,cu baterie de 60V/12Am.
    Problema este:
    Când accelerez se deplasează cu viteză inferioara,gen10 k/h maxim.
    Am schimbat accelerația și tot aceiași situație
    Ce poate fi cauza
    Aștept un punct de vedere
    Mulțumesc pentru cooperare și complezență

    Răspunde
  9. Bună ziua am o bicicleta electrica mode mai vechi nu-mi primește curent la acceleratie sa stricat acel potentiometru mic sa fie asta cauza curent am la far

    Răspunde
  10. Salutare,am și io un scooter electric Maff de 1000W ,și nu mai merge sa accelerez deloc îmi dați și mie o idee un sfat?! mulțumesc .

    Răspunde

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.