Dacă ești în căutarea de cea mai ieftină bicicletă electrică acesta este articolul de care ai nevoie. Citește-l până la capăt și vei afla lucruri utile despre achiziția unei biciclete electrice cât și ce înseamnă una ieftină dar și una bună.
Table of Contents
- Ce este o bicicletă electrică?
- Factori care influențează prețul la o bicicletă electrică
- Cea mai ieftină bicicletă electrică la Bimax:
- Bicicleta Electrică XT-1
- Recomandările noastre dacă cauți cea mai ieftină bicicletă electrică:
Ce este o bicicletă electrică?
Bicicleta electrică este asemănătoare unei biciclete clasice, doar că pe lângă partea de transmisie manuală mai are și un sistem de acționare electric format de obicei din următoarele componente:
- motor electric pe roată spate sau față (la cele scumpe este motor central, dar azi vorbim de cele mai ieftine biciclete electrice)
- un controller cu/fără display (unii oameni îl mai numesc și „calculator” sau creierul bicicletei electrice)
- Un acumulator + încărcător (în funcție de cât de mare e acumulatorul vei putea parcurge mai mulți sau mai puțini km cu o încărcare)
- Un senzor care știe când tu pedalezi și va porni automat motorul care te va ajuta până la viteza de 25km/h, cea legală pentru o bicicletă electrică să circule pe drumurile publice.
- Avem aici un articol detaliat despre funcționalitatea bicicletelor electrice dacă te înteresează mai mult partea tehnică.
Factori care influențează prețul la o bicicletă electrică
Atunci când găsești o bicicletă electrică și vrei să o achiziționezi trebuie să ști că următoarele dotări influențează foarte mult prețul:
- Bateria: cu cât bateria este mai mică în capacitate, cu atât bicicleta electrică va fi mai ieftină, în schimb te va ține mult mai puțini km autonomie și nu va avea putere să te urce pe străzile ușor înclinate. Dacă bateria folosește celule fără un nume cunoscut în domeniu, probabil că va și pica destul de repede mai ales dacă o folosești intens. Gândește-te că sunt pe piață baterii de bicicletă electrică de la 400 lei la 1200 lei și totuși au aceleași caracteristici tehnice. Cum e posibil? Prin componente slabe calitativ.
- Motorul: Cele mai ieftine biciclete electrice folosesc întotdeauna cele mai slabe motoare de pe piață. Fie au tensiunea de alimentare pe 24V ceea ce e foarte puțin, fie folosesc un reductor interior dintr-un material „plastic” de proastă calitate, care din cauza temperaturii se va deforma și i se vor rupe dinții.
- Piese de schimb: Un comerciant care oferă un preț foarte mic la o bicicletă electrică cu siguranță nu poate oferi piese de schimb post garanție. Niciodată nu o să vezi în hipermarket-uri un raft cu piese de schimb cum găsești la o firmă care are drept obiect de activitatea comercializarea vehiculelor electrice. Deci poți să iei în calcul că după un an este ca și la loto, poate să mai țină sau oricând să pice ceva și să nu mai găsești piese. La Bimax găsești toate piesele de bază pe care un model de bicicletă electrică le are ca și componente. Uneori aducem și pe comandă pentru a ajuta clientul.
Cea mai ieftină bicicletă electrică la Bimax:
În cele ce urmează vă vom prezenta 2 dintre cele mai ieftine biciclete electrice comercializate la BIMAX, atenție nu ne referim la cele mai ieftine din România.
Bicicleta Electrică ZT-07
ZT-07 este o bicicletă foarte îndrăgită în România mai ales de dame dar și de oamenii de vârsta a doua pentru că este micuță ca dimensiuni, ușor de urcat pe ea și simplă ca întreținere.
Ce își dorește o persoană de exemplu la 65 de ani? O bicicletă ușor de condus fără prea mult efort, simpă de întreținut, fără sisteme speciale care necesită întreținere regulată, să fie practică!
Dezavantaje și avantaje ZT-07
- Este cea mai ieftină bicicletă electrică de la BIMAX în momentul publicării articolului.
- Nu are suspensii, poate fi un dezavantaj, dar și un avantaj pentru cei care nu vor bătăi de cap.
- Acumulator 9 Amperi, autonomie reală între 20-30km. Pentru distanțe lungi nu recomandăm acest model.
- Motor Direct DRIVE (adică fără reductor din plastic), deci durată extrem de lungă de viață.
Pentru aproximativ 200 lei în plus, modelul ZT-88 este și pliabil.
Bicicleta Electrică XT-1
XT-1 este un model de bicicletă electrică foarte similar cu bicicletele clasice disponibile în România din toate timpurile. Are roți mari pe 26 inchi, un coș în față și o autonomie reală de aproximativ 30-40km, în funcție de stilul de mers.
Are un Display modern pe ghidon, de unde puteți vedea câți km ați parcurs, viteza în timp real, nivelul acumulatorului, etc.
Avantaje și dezavantaje XT-1
- Este o bicicletă normală ca dimensiuni, deci ai nevoie de un spațiu mai mare de depozitare
- Are schimbător pe spate ceea ce face asistarea mai plăcută în funcție de ce drum ai de parcurs
- Are motor cu reductor, dar dacă o achiziționezi de la Bimax, găsești și piese de schimb.
- Acumulator puțin mai mare față de cea de mai sus, de 10Ah.
Recomandările noastre dacă cauți cea mai ieftină bicicletă electrică:
- Nu recomandăm să vă achiziționați biciclete electrice de la magazine de nespecialitate, nu vor avea posibilitatea să îți ofere service, piese sau suport tehnic.
- Nu recomandăm să instalați accelerații pe biciclete asistate electric. 1. Se pot defecta, 2. nu sunt legale pe drumurile publice.
- Alege bicicleta electrică în funcție de necesități prima dată (cât de mare îți trebuie, ce autonomie ai nevoie, dacă trebuie să aibă coș sau nu) și apoi stabilește bugetul.
- Nu alege biciclete electrice care au acumulator sub 8.8Ah, nu vor rezista în timp și nici mai mult de 10km-15km nu vei face cu ea, în plus, fiindcă vei descărca tot timpul destul de adânc acumulatorul, acesta va ceda repede.
- Ai grijă dacă, iei o bicicletă fără pedale (există pe piață), să fie omologată cu CIV și COC ca moped. Dacă bicicleta nu are pedale și asistare nu e considerată bicicletă asistată și o să ai probleme dacă nu ai documentele menționate mai sus. PS: Nu se încadrează la trotinetă electrică dacă nu are pedale deoarece are scaun.
- Dacă te gândești la o bicicletă second hand, citește înainte acest articol.
Am creat o pagină cu prețuri, ordonată după cea mai ieftină bicicletă electrică, o poți vedea aici:
faceti un lucru bun cu aceste bloguri dar le dati in cap celor cu privire la legislatia vehiculelor lente actualizata in special cu inregistrarea lor la primarie prin creerea confuziei avand reglementari noi mentionate corect dar dublate de blogurile vechi cu articole si prevederi expirate abrogate modificate si pe care nu le stergeti in special cu inregistrare celor sub 25km/h….de asemenea este o confuzie uriasa in cazul utilizarii tricicletelor vm4 /ztek/rbd/ cu 25/h si altele similare de catre persoanele cu dizabilitati ….intr-un loc ati scris ca vehiculele destinate ptr handicapati „
(2
) Prezentul regulament NU se aplică următoarelor vehicule:
(a) vehiculele cu o viteză maximă constructivă mai mică de 6 km/h;
(b) vehiculele destinate exclusiv utilizării de către persoanele cu handicap fizic;
DECI cu picior defect hand gr 1 cu insotitor nu pot circula legal incet pe trotuar cu ZTEK/VOLTA VM4 /RBD SULINA SI RESTUL PTR CA VITEZA CONSTRUCTIVA MAI MARE DE 6km/h desi la reclame ati scris ca sunt deatinate acestor persoane cat si varstnicilor decamdata doar bunavointa sau comoditatea politistilor face sa putem circula pe trotuare /desi sunt persoana cu handicap am fost obligat sa il inregistrez ….iar la anul TREBUIE sA FAC ITPEEE SI NU ESTE UNDE face trebuie sa imi dau pensia pe o luna ca sa il duc la RAR judetului 60kmdus intors …DECI ATI PUTEA REFACE LA ZI BLOGUL CU LEGISLATIA IN ACEST SENS? SI SA STERGETI CELE VECHI DINAINTE DE 2021 SI SA LAMURITI CUM E CU BUNICII SI HANDICAPATII NOSTRII AI LUI BUDAI ?DE CARE IL DOARE IN FUND?