Probabil că o parte dintre voi ați observat că începând din acest an, montajul bicicletelor si al tricicletelor electrice este un serviciu conex oferit de bimax, dar care nu este obligatoriu, și care costă 85 RON in acest moment.
Ce înseamnă defapt acest serviciu?
Bicicletele/tricicletele electrice sosesc în depozitele noastre în cutii de carton, ambalate individual și montate în proporție de 60-70%.
De ce nu o montează producătorul în proporție de 100%?
Pentru că transporturile costă mult, mai ales cele de peste ocean, așa că au făcut tot posibilul ca ambalajul unei biciclete să fie cât mai mic și cât mai protejat pentru a nu se deteriora pe traseu.
Și ce este de făcut în acest caz?
Pentru a te bucura de bicicleta sau tricicleta gata comandată, cineva trebuie să se ocupe de acel 40-30% din montajul rămas de efectuat, așa că ai 3 variante:
- Poți alege să faci chiar tu montajul însă trebuie să ști că o să mai ai nevoie de o persoană care să te ajute, de scule și de abilități tehnice deoarece ai de facut lucruri care nu obișnuiești să le parcurgi în fiecare zi. Să fim serioși…cât de des schimbi o bicicletă? În concluzie, nu ne place să recomandăm această variantă decât la unele dintre bicicletele noastre deaorece dacă nu te pricepi poți deteriora în timp bicicleta cât și să îți pui în pericol viața dacă nu reglezi bine unele elemente, gen sistemele de frânare.
- Poți să alegi să te deplasezi la un service din zona ta care să facă acest serviciu, s-ar putea să fie un pic mai costisitor fiindcă trebuie să transporți bicicleta/tricicleta până la service, plătești costul service-ului și puțin timp pierdut, dar este probabil cea mai bună variantă din toate cele 3. De ce este cea mai buna variantă? Pentru că bicicleta ajunsă în cutia originală este mai ușor de transportat și mai în siguranță, mai ușor de manevrat pe timpul transportului (la o tricicletă pe palet s-ar putea să trebuiască să ai ajutoare la descarcare din camionul șoferului) și în plus ai o relație strânsă cu service-ul care îți face serviciul de montaj, astfel bicicleta ta va fi tot timpul în stare impecabilă dacă îi mai vizitezi odată la câteva luni pentru o revizie simplă.
- Poți alege să facem noi acest Serviciu care costă 85 Lei și vom explica de ce în rândurile de mai jos. Această variantă are avantaje și dezavantaje, la fel ca și varianta 1 sau 2. Dezavantajele sunt că s-ar putea să mai ai de așteptat 1-3 zile în sezon, în funcție de numprul cererilor primite. Alt dezavantaj ar fi că bicicleta nu mai încape în ambalajul original și este mai predispusă la accidentări pe transport, însă de când acest serviciu este contracost, investim mai mult în ambalaje, iar rata de accidentare pe transport este de sub 1%. (Adică din 200 biciclete trimise montate, este posibil ca una să ajungă cu mici imperfecțiuni, însă toate aceste „accidente” le-am rezolvat pe cheltuiala noastră).
De ce acest serviciu contra cost?
Am decis ca Serviciul de Montaj trebuie să fie contracost din următoarele motive:
- În vara anului 2017, aveam programări pentru montaj și pentru o săptămână în avans, adică ne sunai astăzi că vrei o tricicletă electrică ZT-15 montată de noi și îți spuneam că putem să ți-o trimitem peste 5 zile deoarece agenda este plină la montaj. Deși clientul spunea inițial că este ok și că asteaptă, peste 2 zile ne suna din nou și ne spunea că nu suntem serioși că durează prea mult livrarea. În sine nu livrearea dura mult, care este in general termen de 2 zile, ci lista lungă pentru montaj. Dacă ai fi cerut fără montaj, puteam să o expediem chiar și în aceiași zi.
- Abuzul de un serviciu gratuit = costuri mari cu angajații. Cu aproximație, un montaj durează între 1-2 ore și sunt necesari doi angajați.
- Costuri mari cu ambalajele. Nu puteam face rabat de calitate și să punem doar o folie peste un produs gata montat pentru ca ar ajunge bucăți și suntem siguri că nu v-ar fi plăcut deloc. După montaj, produsele nu mai încap în cutiile originale, așa că avem nevoie de:
- bandă scotch (de ordinul zecilor/lună),
- folie stretch (de ordinul zecilor/lună),
- folie cu bule (de ordinul zecilor sau sutelor de mp),
- polistiren pentru ambalare (de ordinul zecilor de mp),
- paleți agabaritici care costă mai mult față de paleții standard care pot fi produși în serie.
- Banda de legat.
Cum arată o bicicletă montată, gata pentru expediere?
Îți arătăm câteva modele pe care le-am fotografiat după și înainte de montaj pentru a vedea cum le expediem:
Mai sus este o imagine în care avem în partea stângă un ZT-15 montat complet și în așteptarea curierului iar în partea dreaptă un zt-15 în curs de montaj. Dacă vrei să faci tu montajul, am scris un articol despre cum se face asta.
Mai sus, modul de ambalare a bicicletei ZT-09 după montaj (stânga), iar în dreapta, montajul în curs al acestui tip de bicicletă electrică. Și despre acest tip de bicicletă, am scris cum se face montajul.
Mai sus avem prezentată bicicleta electrică ZT-10, în stânga după montaj și gata de drum iar în dreapta, în curs de montaj. Montajul este asemanator cu cel de la bicicleta ZT-02 despre care am postat aici.
Pe viitor
Ne dorim ca pe viitor să scoatem niște tutoriale super bine documentate, astfel încât dacă vrei să își faci singur montajul să fie o nimica toată și chiar să îți oferim un discount dacă faci asta de unul singur. De aceste tutoriale vor beneficia doar clienții care aleg să cumpere de la Bimax.