5 îmbunătățiri la tricicleta VM4 în 2023

Activăm în domeniul vehiculelor electrice din anul 2013, iar prima tricicletă electrică Volta VM4 a fost vândută în România de către noi și o firmă colaboratoare din Alba Iulia care se ocupa strict de importuri, în anul 2019.

Table of Contents

Cine este defapt VOLTA?

volta vm4

Compania Volta este o companie din Turcia care se specializează în producția de vehicule electrice. Au o gamă largă de modele disponibile, cu diferite caracteristici și opțiuni, care sunt proiectate pentru a se potrivi nevoilor și dorințelor diferiților utilizatori, de la biciclete electrice, scutere electrice, trotinete, etc.

Tricicletele electrice Volta sunt fabricate cu materiale de calitate (o mare parte a pieselor sunt produse chiar în Turcia) care asigură o bună durabilitate și o bună performanță. Compania se concentrează pe tehnologia avansată și design-ul modern, care fac tricicletele atractive pentru utilizatorii care doresc să se deplaseze în mod eficient și liberi.

Volta a devenit cunoscută pentru calitatea produselor sale și serviciilor excelente de după-vânzare (atenție, nu toți comercianții asigură piese post-vânzare în România).

Top 5 îmbunătățiri/ajustări pentru modelul VM4 în anul 2023

tricicleta vm4 model 2023

Urmărește numerele din imaginea de mai sus pentru a înțelege exact modificările pe care ți le prezentăm. În partea drepată a imaginii se află modelul vechi, iar în partea stângă modelul nou.

1. Aripa față.

Deși pe internet încă e plin de imaginile de la modelul vechi ale tricicletei VM4, încă din anul 2022 a fost schimbată aripa față cu una modernă, cu fixare pe exteriorul telescoapelor. De altfel, s-au schimbat și telescoapele față care au prindere pentru aripă. Principalul avantaj este că dacă ai nevoie să demontezi aripa, nu mai trebuie demontată și roata față cum se proceda la modelul vechi și faptul că are și 2 catadioptrii rotunzi pe laterale, astfel vei fi mult mai vizibil în trafic.

janta fata si aripa noua la vm4

2. Janta față

La modelul vechi, janta față era din tablă. La modelul 2022-2023 a fost înlocuită cu o jantă de aceiași dimensiune, dar din aliaj, fiind puțin mai ușoară. Puteți vedea noul model de janta în imaginea de mai sus unde am prezentat și aripa.

3. Garda la sol mărită

Dacă tot s-au schimbat telescoapele de pe față, s-a schimbat și suspensia spate, astfel că noul model are cel puțin 2cm în plus la garda la sol.

garda la sol marita la vm4

4. Bord înlocuit

Bordul tricicletei VM4 a fost schimbat la final de an 2022, cu unul color, mult mai vizibil și mult mai aspectuos. Lotul primit de noi în Decembrie are acest Bord.

bord nou la modelul vm4

5. Scaun mai moale

Dacă vă uitați cu atenție în prima imagine, cifra 5 este pusă pe modelul vechi de scaun, iar dacă vă uitați în stânga la modelul nou se vede că este mult mai gros șezutul cât și spătarul.

Totodată scaunul nou este fabricat în turcia și de o calitate mai bună față de cel vechi care era importat cel mai probabil din China.

Alte modificări mai puțin importante

Printre alte aspecte care s-au modificat la acest triciclu, dar nu foarte importante, ar fi brandul. Volta se transformă ușor ușor în VTA, deja și pe vehicule este inscripționat în acest mod.

tricicleta electrica vta

Mai are o funcție electronică în plus, funcția de Parking. Această funcție se activează la punerea contactului și este o funcție de siguranță care nu permite să accelerezi până nu apeși odată pe un mâner de frână. Ajută pentru pornirile accidentale dacă cineva pune contactul și rotește din greșeală de accelerație.

Funcția este simbolizată prin litera P în locul vitezei curente de pe bord. După apăsarea pe una din manetele de frână, aceasta dispare și apare 00 km/h, adică viteza curentă.

functie P la tricicleta electrica

Specificații tehnice VM4

Cu toate că este un model cu istorie (din 2019), VM4 nu are prea multe schimbări tehnice tocmai din prisma faptului că este o tricicletă foarte fiabilă, iar acolo unde lucrurile funcționează, în opinia noastră, este bine să rămână așa.

Principalele specificații tehnice ale tricicletei VOLTA VM4:

  • Motor 60V, 1000W (suficient de puternic pentru străzile, drumurile din România)
  • Baterii 5 bucăți, de 20Ah (este un plus la solicitarea bateriilor fiindcă sunt 5 și nu 4, autonomia nu e avantajată datorită greutății bateriilor)
  • Autonomie de aproximativ 35-49km, totul depinde de drumuri, pante, temperatura, greutate șofer,etc (am mai discutat despre asta și aici unde am explicat cât de mult influențează temperatura de exemplu).
  • Viteza maximă este de 25km/h ceea ce este mai mult decât suficient pentru plimbări, deplasări la cumpărături, etc.
  • Are și schimbător cu 3 trepte de viteză electronice care te ajută doar să împarți viteza de 25km/h în 3 trepte mai mici. Dacă pui pe treapta 1 de exemplu, tricicleta nu va mai depăși 15 km/h chiar dacă accelerezi la maxim. De altfel se poate porni de pe loc cu orice treaptă de viteză, nu sunt trepte cu cutie de viteză ca la o mașină.
  • Are coș în spate, un buzunar la genunchi de depozitat și un spațiu de depozitare sub scaunul șoferului.
  • Tricicletele VM4 sunt omologate, iar noi la Bimax, oferim COC și CIV pentru a putea circula pe drumurile publice în legalitate.

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.