Multa lume care detine biciclete electrice de foarte multi ani, sau cumpara una second hand, din neatentie si neglijenta poate defecta controller-ul. Daca sunteti in cautarea unui controller nou, gasiti aici.

Ce este controller-ul unei biciclete electrice?

Controller-ul este defapt unitatea centrala a unei biciclete electrice, de unde vin si pleaca toti conductorii electrici care fac parte din bicicleta respectiva.

Cum alegem controller-ul potrivit?

Inainte de a cumpara un controller trebuie sa cunoasteti cel putin trei lucruri importante:

  1. Tensiunea de alimentare (24V, 36V, 48V, 60V)
  2. Puterea motorului (250W, 350W, 500W, 800W, etc)
  3. Tipul motorului (cu perii sau fara perii)

Vezi aici un controller universal, bun la orice bicicleta electrica

Cum conectez controller-ul nou in locul celui vechi?

De cele mai multe ori controller-ul nou nu o sa aiba aceleasi mufe ca si cel vechi deoarece exista o varietate foarte mare de tipuri si producatori, insa cu ajutorul a catorva informatii de mai jos si scheme, cu siguranta veti reusi sa faceti motorul sa se invarta.

Pasi pentru a conecta un controller corect:

  • Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este sa identificati cele trei alimentari ale motorului, care sunt de obicei 3 fire groase si cu un papuc in varf la fiecare.
  • Al doilea lucru important este sa identificati pe controller mufa cu 5 fire care trebuie conectata tot la motor, fiind destinata senzorilor hall. In general aceasta mufa are culorile la fel cu cea care iese din motor.
  • Trebuie identificata mufa de alimentare a controller-ului care este formata ori din doua fire, unul rosu si unul negru, ori din o mufa cu 3 fire, doua rosii si unul negru (in acest caz un fir rosu se leaga direct la + de la baterie si celalalt fir rosu tot de la + dar se trece prin contact, daca aveti asa ceva pe bicicleta). Cel negru le leaga, categoric la minusul bateriei.

In continuare v-a trebui sa identificam acceleratia daca o avem pe ghidon. De obicei pentru acceleratie trebuie sa avem o mufa cu 3 fire, pe care faca masuram intre capete ar trebui sa avem 5V, dupa ce controller-ul este alimentat.

Restul de fire sunt accesorii, afisaje, etc.

Cateva scheme cu legaturi pentru diferite controllere.

Mai jos gasiti cateva tipuri de controller-e cu scheme si culori pentru a le lega corect.

  • Schema 1:

schema legaturi controller bicicleta electrica

  • Schema 2:

schema controller e bike

  • Schema 3:

culori controller bicicleta

  •  Schema 4:

schema controller

De unde cumpar controller nou?

Un controller nou puteti cumpara direct de la noi, de pe magazinul online bimax.ro, din sectiunea Controllere, avand in stoc o gama larga de astfel de componente, pornind de la 250W putere.

INFO: Noi oferim manuale de utilizare în limba română pentru controller-ele comercializate!

banner bimax

Categorie: Informatii, Tutoriale
Taguri: , , , ,
Data postarii: iulie 17, 2014

106 comentarii la articolul “Scheme controller-e pentru biciclete electrice

  1. va salut.au mai aparut controlere universale de 36-48v in stoc? caci v-am sunat si nu mai aveati. . la sfarsitul lunii plec in concediu m-ar interesa unul si cat mai urgent impreuna cu manerul de acceleratie

          1. Am o bicicletă Smart Driver , viteza din fabrica este de 25 hm/h , doresc să măresc viteza , de unde se face

          2. N-avem suficiente informatii. In primul rand aceasta este viteza legala a unei biciclete electrice. Daca doriti sa o depasiti trebuie vazut daca controller-ul stie sa faca asta sau necesita schimbat.

  2. ma inereseaza un controller fara limitator de viteza pentru ca aceste controllere nu invart motorul decat pana la 35 km /h,sau daca se pot modifica.

    1. Ce tip de motor electric: Cu perii sau „in roata”, dar atentie peste 24 Km/h trebuie sa fi posesor de carnet conducere.
      La ambele variante blocarea se face electronic. Ex.la alimentare cu 36 V blocarea se face la 31v +-1v, si are acelasi efect ca contactul de la frana de mana.Se pot face si alte artificii mecanice , depinde variante model.
      Danis

    1. Ce face aceasta bicicleta in plus fata de alta bicicleta electrica?
      E cu senzori hall, fara?
      Acest controller functioneaza atat la motoare cu senzori hall cat si la cele fara.(motoare brushless).

  3. Buna ziua vreau si eu un controler pentru o bicicleta electrica are partea de comnanda exact ca acea poza care o aveti atasata in sch 3, este la 24 v, si doresc si un incarcator la ea

  4. Buna ziua,
    Am o bicicleta Sparta Ion M-Gear si nu-i mai functioneaza controlerul. Din motor iese un cablu cu 3 fire nimic altceva, ce fel de controler ar trebui sa folosesc si as vrea sa stiu daca, comanda originala de pe ghidon as putea sa o folosesc daca schimb controlerul?
    Multumesc si o zi buna!

      1. Afiseaza nivelul de incarcare al bateriei, poti seta 3 tipuri de actionare a motorului (3 viteze daca pot spune asa), aprinde farul si stopul si cam atat. Daca nu-l mai pot folosi, pot atasa noului controler ceva asemanator?

          1. Dar la c ontrolerul comercializat de dvs.pot sa atasez o comanda pe ghidon co ajutorul careia sa pornesc/ opresc partea electrica si sa setez puterea cu care sa actioneze?

        1. Ati rezolvat problema?

          Daca nu, sa stiti ca avem solutii. Am primit controllere cu comanda pentru indicator bord cu nivel baterie, pornit/oprit si cele 3 moduri de asistare.

  5. Salut,
    Felicitări pentru informațiile utile pe care le pui la dispoziție prin intermediul blogului.
    Pentru o bicicleta de oraș, cu roti pe 28, ce motor de 36v recomanzi pentru tracțiune fata?
    Mulțumesc,

      1. Am o bicicleta Sachs Elo Deluxe cu motor fix de 250w la 36v, are insa o problema la electronica, probabil controller sau sistemul de comanda al controlerului sau senzor. Desi afisajul functioneaza, arata viteza, km parcursi, nivel baterie, schimba modurile de asistare (pe ecran) si atat, motorul nu porneste.
        Din acest motiv probabil o sa trebuiasca sa ii schimb electronica si sa pun una universala.
        Motorul are cele 3 fire groase (corespund si culorile) si inca 6 subtiri, cel in plus cred ca este pentru indicatorul de viteza.
        Am senzor la pedale, la frana de mana de pe fata si un senzor la prinderea butucului spate.
        As vrea un controler care sa mearga si cu baterii cu Pb, sa mearga si in mod accelearatie, sa poata fi cuplat la ceva ecran care sa imi indice si viteza, eventual sa suporte si un motor mai mare. Care crezi ca ar fi cel mai potrivit?
        Merci

  6. Salutare mi-am cumpărat o roata cu motor de 48v împreună cu controler ce se potrivește, nu reușesc sa îl fac sa se învârte sa fie problema de la baterie ea fiind de 36v ? Va mulțumesc

    1. Binenteles. Controller-ul are o protectie la tensiune mica pentru a nu deteriora bateria. cand ajunge la ~ 41V tensiune de iesire in baterie, controller-ul nu mai actioneaza motorul. deci dvs aveti 36v, mult mai jos decat sa poata functiona.

  7. Undei limitatorul la scuter ztech 9nu merge mai tare de 20 km pe ora el are pana la 35si nu merge va rog sami spuneti ce este de facut scuterul e nou

  8. Am un motor cu perii 36v. 40amperi1125vati ce controler recomandati? Vreau sa fac o bicicleta electrica motorul e de la o masina de spalat dusumeaua

  9. Buna ziua,

    Am o bicicleta electrica ZT-9 Premium achizitionata de la dvs.
    Capacitate baterie 20 Ah, Voltaj baterie 48V, Putere nominala motor 250-500W, Motor fara perii, Numar baterii 4X.

    Dupa o reincarcare a bateriei acceleratia nu mai reactioneaza, nu mai porneste motorul.
    Mentionez in schimb ca bordul se aprinde normal si imi indica normal ledurile de baterie incarcata…
    Deasemenea semnalizarile functioneaza atat vizual cat si acustic iar farul si stopul din spate deasemenea functioneaza normal.

    Puteti sa-mi confirmati daca Controllerul este defect sau cauza este de alta natura?

    Va multumesc anticipat pt raspuns

        1. Ok, este recomandat sa faceti urmatorul test:

          1. Sa vedeti daca merge asistata (adica sa porniti din pedale si sa vedeti daca in timp ce pedalati porneste motorul)
          2. Daca nici dupa testul 1 nu merge, si nici dupa testul cu cricul, se face urmatorul test: se apasa pe rand cate un maner de frana si se urmareste stopul din spate daca lumineaza mai tare in timpul actionarii manerelor. Manerele de frana au contact electric si e posibil ca unul din ele sa fi ramas blocat. Se pot deconecta contactele electrice din zona bordului deoarece au conectori acolo si pe urma veddeti daca de aici era sau nu problema.

          Va rog sa ne contactati si pe contact@bimax.ro cu niste date de contact pentru ca nu v-am gasit inregistrat in fisele service dupa nume doar.

      1. buna ziua,ma numesc badea gheorghe,sant din drobeta tr severin, in 2016 in luna iulie am achizitionat o bicicleta scuter ZT-9 PREMIUM,,am mai scris catre dvstra problema ce o intampin,,din ledurile rosi ce arata tensiunea nu imi indica decat 2 ,ledurile albastre imi indica viteza la 3 adk 25 km ,,nu stiu daca este normal cand cobor pe o panta cu contactul luat sa se aprinda toate ledurile,adk cele care mai se aprind,este normal ca roata din spate sa se incalzeasca cand urc o panta,,,?? acelaratia de cand a venit bicicleta merge sa zic in 2 trepte,,,in concluzie rotind in jos fac cursa pana la jumate si dupa aceia cupleaza prima treapta,,este normal ca dupa ce incarc bateria full ,urc o panta si cand duc accelaratia la ultima treapta curentul scade brusc si mai ramane aprinsa o bulina rosie,,multumesc

        1. Buna ziua, hai sa le luam pe rand.
          1. nu stiu la care leduri rosii va referiti deoarece sunt mai multe variante de bord pentru zt-09. Insa o versiune de care imi amintesc avea vreo 5-6 leduri din care 2 rosii, 2 galbene si doua albastre sau verzi. Cele rosii stau tot timpul aprinse, doar celelalte se sting. Cand raman doar cele rosii aprinse ar trebui incarcata cat mai urgent bateria.

          2. Este normal sa va indici doar pana la 3, fiind BICICLETA ELECTRICA ASISTATA, limitata la 25 km/h pentru a circula fara permis.

          3. Cand coborati o panta, motorul se comporta ca si un generator, va incarca bateria, de aceea se aprind ledurile.

          4. Este absolut normal sa se incalzeasca motorul cand il supuneti la cuplu mare.

          5. E normal sa scada tensiunea cand urcati pante deoarece curentul folosit este mult mai mare decat daca ati merge pe drum drept. Noi nici nu recomandam sa se urce pante fara asistare. Oricum, dupa urcarea pantei, tensiunea in baterie revine la normal. Binenteles ca poate sa scada daca panta este lunga…

  10. Buna ziua. Pot sa va trimit foto cu un controler 36 v si cu roata, iar dvs. sa-mi spuneti conexiunile ?…Pentru ca nu se potrivesc culorile de la nici o schema ( sau e ars controlerul)…cu toate ca am niste tensiuni prin mufele lui.

  11. Buna ziua! Am o bicicleta marca Cortina (Olanda) cu acumulator de 36 v si 11 AH. Am bagat un alt incarcator si am blocat controlerul. In momentul de fata cand bag incarcatorul original, nu mai vrea sa incarce. Aveti solutii de reparatii ori gasesc la dvs. in controler care sa se potriveasca. Mufa de incarcare este cu 5 fire si tot cu 5 fire este si mufa care iese spre comenzile bicicletei. Va multumesc!

    1. Încărcarea bateriei nu prea are legătură cu controllerul. Posibil sa va referiți la bms-ul bateriei care sa va blocheze portul de încărcare. Trebuie verificata tensiunea bateriei pentru a merge mai departe cu constatarea. Daca nu găsiți un specialist in zona dvs, puteți trimite la noi prin curier și va ajutam.

  12. La bicicleta Be Bikes L6A6, acumulator Li-ion 36v 10A cupleaza motorasul doar la o pedala , iar la cealalta se decupleaza. Care ar putea fi defectul?

  13. Buna ziua. Am si eu o intrebare referitor la legăturile care ies intr-un controler.Am achiziționat unul de 36 v,15 A , tip 2 brushless, dar schema de legare nu seamana cu nici una din cele 4 de pe bloc. Are o mufa cu 6 pini cred pt leg. la display,nu stiu de ce 6?, una cu 4 ,care pe lîngă cele 3 colorate alb,negru ,rosu,are si galben, si una cu 3 fire,ros,negru,verde ,care presupun ca e cel de accelerație. Astea sunt cele pe care nu le pricep,restul sunt motor cele trei,hall cele 5, low break, schimbare sens 2,alimetare2, iesire36 v 2. Întrebarea mea cea fierbinte e oare care din cele 6 fire ale displayului(led 3 sau 5) trebuie unite pt ignition. Mentionez ca unul dintre cele 6, are 36v pe el la alimentare ,e de culoare mov restul sunt ros,negru masa, alb ,galben, verde . Galben si verde vin de pe plăcută circuit din acelasi loc. Fara display se poate sa nu reusesc sa-pornesc? Sau poate trebuie unite mai multe fire de la display pt pornire?

  14. Buna ziua. Am cumparat controlerul E 80030 A de la dvs. Am o nelămurire. Am o mufa cu trei fire,rosu,verde,negru care nu exista in manualul descărcat. Si una in minus,cea pt marsarier . Cea cu trei sa fie oare cruise controlul sau legaturi la lcd panel?

  15. Va salut! As vrea sa stiu cum trebuie sa reacționeze motorul brushless la high break daca aplicăm 5 v pe fir la controler si daca tensiunea trebuie sa fie din exterior si masa?

  16. Buna ziua !!!dețin un scuter electric e-scuter,pe 24 de volți motor de 250w,și nu mai funcționează…controlerul are pini direct pe el și firele au papuci care se înfige în pinii controlerului…am scos papucii sa pot da controlerul jos de pe scuter sa lipesc un fir care venea de la alimentare…când am pus controlerul la loc nu a mai funcționat nimic…menționez că înainte să l dau jos funcționa doar farul și semnalizările…este posibil sa se fi ars controlerul???

  17. Buna seara. Am un kit de bicicleta electrica cumparat din china si treb sa ii schimb controllerul. Pe el nu scrie nimic, aveti idee cum pot afla amperajul maxim al controllerului. Bateria e de 48v 12ah si motorul 500w.

    1. Daca motorul este de 500W, va trebuie controller de 500W. Ca sa aflati amperajul nominal folositi legea lui Ohm. i = w/u, adica i = 500 / 48 = 10.41. Atentie, este amperajul nominal.

  18. Buna seara.Din luna august 2017 sunt fericitul posesor al unei triciclete ZT 15 B.Pentru mine,persoana cu handicap locomotor,este un ajutor de nedescris.Il folosesc zilnic pe langa casa,iar saptamanal fac un drum in oras (stau la 10 km de Cluj,deci un drum „la oras” dus-intors e de 20 km plus cat mai umblu prin oras).Din august pana in prezent am parcurs aproximativ 1200 km fara probleme.Sunt super-multumit de ea,dar am remarcat si niste neajunsuri (si ajung si la controler,ca doar e sectiunea dedicata acestora).Cel mai mare neajuns (as zice o scapare de proiectare) este lipsa unui scut pe sub componentele electrice de sub scaun.Daca fac un drum dupa o ploaie si e umed carosabilul,se murdareste intr-un hal fara de hal (se umple spatiul acela cu noroi,de nu se mai vede niciun fir,bateriile,etc).Periodic trebuie sa scot portbagajul si sa curat tot-tot-tot.Astazi,curatind din nou,am vazut ca la controler sunt cateva mufe neconectate ( banuiesc ca sunt pentru ceva extraoptiuni,pentru ca toate butoanele functioneaza ).In manualul de utilizare al ZT 15 B nu se specifica modelul controlerului,deci nu am cum sa stiu ce fire sunt acelea.Rugamintea mea este sa -mi spuneti modelul exact de controler cu care vine echipata tricicleta,eventual sa postati un manual de utilizare cat mai detaliat,etc.Firele seamana cu cele din schema 4,dar cu mici diferente.Am o mufa cu un singur fir albastru- inchis(nu cu doua ca in schema),am doua mufe cu cate un fir alb si o mufa cu 3 fire (maro+portocaliu+verde deschis) si o mufa cu doua fire( rosu+negru) toate astea atarnand si balanganind pe-acolo.
    Circuland prin traficul aglomerat din Cluj,se mai intampla sa-mi dea prioritate cate un sofer.Ca sa le multumesc,trebuie sa dau din cap sau sa ridic o mana de pe ghidon sa le fac semn.Se simte lipsa unei „avarii” cu care sa multumesti,ca la masini.Daca sunteti amabil sa-mi spuneti cum se poate conecta o semnalizare de avarie,v-as fi recunoscator (ma gandeam sa pun pe comutatorul de faza lunga,ca oricum nu circul noaptea sa-mi trebuiasca).Cu astea,va multumesc pentru rabdarea cu care (cred)ca ati citit compunerea mea,va doresc o seara placuta si astept raspuns la dilemele mele ( in limita timpului dv disponibil ).Cu stima,Denes

    1. Ne bucuram ca va ajuta tricicleta foarte mult. Acele fire trebuie neaparat sa ramana asa deoarece sunt pentru niste functii pe care zt-15-b nu le are sau nu are nevoie de ele. Doi dintre conectori sunt pentru alarma cel mai probabil iar altii doi care ii puteti impreuna va rog sa nu ii impreunati deoarece o sa introduceti 48V pe toata partea de iluminat, care este la 12V. Cel mai bine le lasati asa.

      Cu partea de avarie va poate ajuta cel mai bine un electrician auto deoarece, trebuie facute modificari pe instalatia electrica si nu e ok sa le faceti daca nu lucrati in acest domeniu deoarece riscati sa deteriorati altceva cel mai probabil.

      Daca totusi doriti sa faceti dvs, va puteti documenta de aici. Principiul de functionare este acelasi indiferent de tipul vehiculului.

      1. Multumesc frumos pentru raspuns .Cu siguranta modificarile pentru avarii vor fi facute de un specialist,nu de mine,doar ca cei cu care am vorbit pana acum aveau retineri pentru ca nu au mai lucrat pe asa ceva,doar pe masini.Va multumesc din nou si va doresc o seara placuta.Cu stima,Denes

  19. buna sunt petru am o bicicleta electrica marca prima made in italia motor 250w 36v . defect controler a luat foc va rog o ide , din motor es 4 fire groase ce controler as putea folosi.multumesc

  20. Buna ziua
    am o problema cu un scuter electric ,cand rotesc acceleratia la max motorul are fluctoatii de viteza(se tureaza si se reduce fara sa misc
    acceleratia)?

  21. Am un scuter TUV E-MARK APPROVAL 24V-250W si nu mai functioneaza controlerul pentru a putea comanda din acceleratie. Cand fac legaturile la motor el si porneste fara a-l putea opri decat daca ii scot mufele de alimentare. Am masurat tensiunea la pinii acceleratie de pe controler si e ,,0„. De ce oare? Motorul este MT 1016 dar nu imi este clar daca este cu perii sau fara. Mentionez ca are numai doua fire de intrare negru si rosu. Ce ma puteti sfatui?

  22. Miti spune :
    Am o bicicleta electrica Cobra Range. Are o acceleratie de mana ( clapeta ), care limiteaza viteza la max. 6 Km / h, atunci cand nu se pedaleaza. Cum pot debloca limitarea acestei viteze „cu frana „, cum se spune in „Descriere” facuta de vanzator. ( vanzatorul nu stie ) ?
    Multumesc !
    P.S.
    Am carnet de conducere auto.

    1. Incercati asa: Trageti frana si rotiti la maxim acceleratia. le tineti asa pe ambele si pe urma puneti contactul la bicicleta. tineti tot asa timp de 10 secunde cu contactul pus dupa care luati contactul, lasati frana si acceleratia si ar trebui sa dispara limitarea.

  23. Buna ziua
    am un scuter electric ,problema cu care ma confrunt este,
    cand actionez acceleratia porneste motorul si incepe sa se tureze si sa se reduca singur,
    care ar putea fii problema?

  24. Am un ztech yadea electric tricicleta cu 3 roti dar nu mai merge de pe loc se aude un zgomot cind acționez accelerație dar nu merge

  25. Buna ziua,

    Detin o bicicleta Wayel Futura, marca italiana, cu cardan si motor roata fata model 8 FUN de 250. Bicicleta este pedelec (asistare la pedalare). Imi puteti spune daca poate fi scoasa limitarea de 25 km/h si cum pot face asta?

    Multumesc.

  26. Salut
    Am o tricicleta zappy si am gasit firele de phase motor era conectat verde cu galben si galben cu verde iar albastru cu albastru. Este corect asa ? Am vazut si o schema pe internet in care tot asa arata …. cand pun contactul bicicleta invarte roata invers ca si cu ar merge in marsarier. Imi puteti da o schema exacta cum se conecteaza fire le (care cu care)

    1. Cel mai probabil daca tricicleta a functionat in aceasta „schema” de culori, asa trebuie sa fie legate. Merge inapoi probabil din cauza functiei de mers inapoi care a ramas blocata.

  27. Am un controler pentru motoare fara perii de 60v si 1000w, daca si cum l-as pute utuliza si cu o alimentare de 48v ? Un controler
    pentru motoare fara perii alimentat
    cu polaritatea inversata mai poate fi recuperat, sau cere altul? Multumesc pentru raspuns.

  28. Buna ziua. Am o intrebare va rog. Daca se poate. Cum functioneza sau ce trebuie sa se intample, cand legam eabs-ul de la controlerul bicicletei? cum trebuie sa functioneze frana electrica presupun. Va multumesc.

  29. Buna ziua ! Am un motor imortor si as vrea sa il fac mai rapid .Ce as putea sa fac sa scap de bariera de 25km/h fara a deteriora motorul? Multumesc!

  30. Buna seara domnilor – Bimax,
    Am primit o bicicleta PEGASUS 24v 9Ah – baterie Ni – Cd , cam obosita !
    1 – Intentionez sa pun in loc o baterie Li – Ion de 36v 11,6 Ah – Nou – CE SANSE AM ? Pot face o cadere de tensiune de la 36v la 24 v ???
    2 – Intentionez deasemenea sa o transform din Pedelec in comanda cu acceleratie !

    Va rog sa ma ajutati in acest sens , cu o lista de materiale , scheme , etc , si desigur piesele necesare !

  31. Salutare ! Am achizitionat recent o trotineta electrica MYRIA MY7010BK .E destul de ok..dar ma inerveaza ca merge doar cu 24km/h…ma poate ajuta cineva cu un sfat? Sa anulez limitatorul ? cum ? sau exista alta varianta? Din ce am vazut..are o intrare USB la modulul de acceleratie….Multumesc !

  32. Buna ziua !
    Va rog am o problema…am o bicicleta electrica cu motor 36V si 350W !
    A mers f.bine 6 luni.Acum am urmatoarea defectiune …..nu mai porneste motorul când dau la pedale si ating viteza de 7Km/h si de multe ori trebuie sa decuplez panoul de comanda si apoi sa-l recuplez !Apoi când am peste 15…20Km/h si când nu mai dau din pedale….trebuie sa astept pana viteza scade la 7Km/h ca sa recupleze motorul !
    Este osibil ca defectiunea sa fie din pedelec ?
    Nu ma asteptam sa apara aceasta defectiune dupa numai 6 luni !
    Va multumesc mult pentru raspuns !
    Cu stima !
    Vasile

  33. Am luat de la d-voastră o tricicleta electrica zt-15b cum pot sa scot limitatorul de viteza am verificat și acele 2fire albe sunt deconectate ce trebuie sa fac?

  34. Cum pot știi daca accelerația este buna?
    Dintr o data s a oprit si accelerația nu funcționează.
    Aștept un răspuns urgent
    Ps: nu stiu ce model este …
    Chopper ,scuter electric …habar n’ am 🙂
    In cazul in care este defecta accelerația as vrea sa comand de la dvs…si sa imi spuneți si ce model trebuie
    Mulțumesc

Lasa un comentariu

Adresa de mail nu o publicam.

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Cauta pe blog
Vrei sa primesti noutati?

bimax.ro
banner bimax
Articole populare
Social Media