controller bicicleta electrica 36v

Multa lume care detine biciclete electrice de foarte multi ani, sau cumpara una second hand, din neatentie si neglijenta poate defecta controller-ul. Daca sunteti in cautarea unui controller nou, gasiti aici.

Ce este controller-ul unei biciclete electrice?

Controller-ul este defapt unitatea centrala a unei biciclete electrice, de unde vin si pleaca toti conductorii electrici care fac parte din bicicleta respectiva.

Cum alegem controller-ul potrivit?

Inainte de a cumpara un controller trebuie sa cunoasteti cel putin trei lucruri importante:

  1. Tensiunea de alimentare (24V, 36V, 48V, 60V)
  2. Puterea motorului (250W, 350W, 500W, 800W, etc)
  3. Tipul motorului (cu perii sau fara perii)

Vezi aici un controller universal, bun la orice bicicleta electrica

Cum conectez controller-ul nou in locul celui vechi?

De cele mai multe ori controller-ul nou nu o sa aiba aceleasi mufe ca si cel vechi deoarece exista o varietate foarte mare de tipuri si producatori, insa cu ajutorul a catorva informatii de mai jos si scheme, cu siguranta veti reusi sa faceti motorul sa se invarta.

Pasi pentru a conecta un controller corect:

  • Primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este sa identificati cele trei alimentari ale motorului, care sunt de obicei 3 fire groase si cu un papuc in varf la fiecare.
  • Al doilea lucru important este sa identificati pe controller mufa cu 5 fire care trebuie conectata tot la motor, fiind destinata senzorilor hall. In general aceasta mufa are culorile la fel cu cea care iese din motor.
  • Trebuie identificata mufa de alimentare a controller-ului care este formata ori din doua fire, unul rosu si unul negru, ori din o mufa cu 3 fire, doua rosii si unul negru (in acest caz un fir rosu se leaga direct la + de la baterie si celalalt fir rosu tot de la + dar se trece prin contact, daca aveti asa ceva pe bicicleta). Cel negru le leaga, categoric la minusul bateriei.

In continuare v-a trebui sa identificam acceleratia daca o avem pe ghidon. De obicei pentru acceleratie trebuie sa avem o mufa cu 3 fire, pe care faca masuram intre capete ar trebui sa avem 5V, dupa ce controller-ul este alimentat.

Restul de fire sunt accesorii, afisaje, etc.

Cateva scheme cu legaturi pentru diferite controllere.

Mai jos gasiti cateva tipuri de controller-e cu scheme si culori pentru a le lega corect.

  • Schema 1:

schema legaturi controller bicicleta electrica

  • Schema 2:

schema controller e bike

  • Schema 3:

culori controller bicicleta

  •  Schema 4:

schema controller

De unde cumpar controller nou?

Un controller nou puteti cumpara direct de la noi, de pe magazinul online bimax.ro, din sectiunea Controllere, avand in stoc o gama larga de astfel de componente, pornind de la 250W putere.

INFO: Noi oferim manuale de utilizare în limba română pentru controller-ele comercializate!

banner bimax

Categorie: Informatii, Tutoriale
Taguri: , , , ,
Data postarii: iulie 17, 2014

52 comentarii la articolul “Scheme controller-e pentru biciclete electrice

  1. va salut.au mai aparut controlere universale de 36-48v in stoc? caci v-am sunat si nu mai aveati. . la sfarsitul lunii plec in concediu m-ar interesa unul si cat mai urgent impreuna cu manerul de acceleratie

  2. ma inereseaza un controller fara limitator de viteza pentru ca aceste controllere nu invart motorul decat pana la 35 km /h,sau daca se pot modifica.

    1. Ce face aceasta bicicleta in plus fata de alta bicicleta electrica?
      E cu senzori hall, fara?
      Acest controller functioneaza atat la motoare cu senzori hall cat si la cele fara.(motoare brushless).

  3. Buna ziua vreau si eu un controler pentru o bicicleta electrica are partea de comnanda exact ca acea poza care o aveti atasata in sch 3, este la 24 v, si doresc si un incarcator la ea

  4. Buna ziua,
    Am o bicicleta Sparta Ion M-Gear si nu-i mai functioneaza controlerul. Din motor iese un cablu cu 3 fire nimic altceva, ce fel de controler ar trebui sa folosesc si as vrea sa stiu daca, comanda originala de pe ghidon as putea sa o folosesc daca schimb controlerul?
    Multumesc si o zi buna!

      1. Afiseaza nivelul de incarcare al bateriei, poti seta 3 tipuri de actionare a motorului (3 viteze daca pot spune asa), aprinde farul si stopul si cam atat. Daca nu-l mai pot folosi, pot atasa noului controler ceva asemanator?

          1. Dar la c ontrolerul comercializat de dvs.pot sa atasez o comanda pe ghidon co ajutorul careia sa pornesc/ opresc partea electrica si sa setez puterea cu care sa actioneze?

        1. Ati rezolvat problema?

          Daca nu, sa stiti ca avem solutii. Am primit controllere cu comanda pentru indicator bord cu nivel baterie, pornit/oprit si cele 3 moduri de asistare.

  5. Salut,
    Felicitări pentru informațiile utile pe care le pui la dispoziție prin intermediul blogului.
    Pentru o bicicleta de oraș, cu roti pe 28, ce motor de 36v recomanzi pentru tracțiune fata?
    Mulțumesc,

      1. Am o bicicleta Sachs Elo Deluxe cu motor fix de 250w la 36v, are insa o problema la electronica, probabil controller sau sistemul de comanda al controlerului sau senzor. Desi afisajul functioneaza, arata viteza, km parcursi, nivel baterie, schimba modurile de asistare (pe ecran) si atat, motorul nu porneste.
        Din acest motiv probabil o sa trebuiasca sa ii schimb electronica si sa pun una universala.
        Motorul are cele 3 fire groase (corespund si culorile) si inca 6 subtiri, cel in plus cred ca este pentru indicatorul de viteza.
        Am senzor la pedale, la frana de mana de pe fata si un senzor la prinderea butucului spate.
        As vrea un controler care sa mearga si cu baterii cu Pb, sa mearga si in mod accelearatie, sa poata fi cuplat la ceva ecran care sa imi indice si viteza, eventual sa suporte si un motor mai mare. Care crezi ca ar fi cel mai potrivit?
        Merci

  6. Salutare mi-am cumpărat o roata cu motor de 48v împreună cu controler ce se potrivește, nu reușesc sa îl fac sa se învârte sa fie problema de la baterie ea fiind de 36v ? Va mulțumesc

    1. Binenteles. Controller-ul are o protectie la tensiune mica pentru a nu deteriora bateria. cand ajunge la ~ 41V tensiune de iesire in baterie, controller-ul nu mai actioneaza motorul. deci dvs aveti 36v, mult mai jos decat sa poata functiona.

  7. Undei limitatorul la scuter ztech 9nu merge mai tare de 20 km pe ora el are pana la 35si nu merge va rog sami spuneti ce este de facut scuterul e nou

  8. Am un motor cu perii 36v. 40amperi1125vati ce controler recomandati? Vreau sa fac o bicicleta electrica motorul e de la o masina de spalat dusumeaua

  9. Buna ziua,

    Am o bicicleta electrica ZT-9 Premium achizitionata de la dvs.
    Capacitate baterie 20 Ah, Voltaj baterie 48V, Putere nominala motor 250-500W, Motor fara perii, Numar baterii 4X.

    Dupa o reincarcare a bateriei acceleratia nu mai reactioneaza, nu mai porneste motorul.
    Mentionez in schimb ca bordul se aprinde normal si imi indica normal ledurile de baterie incarcata…
    Deasemenea semnalizarile functioneaza atat vizual cat si acustic iar farul si stopul din spate deasemenea functioneaza normal.

    Puteti sa-mi confirmati daca Controllerul este defect sau cauza este de alta natura?

    Va multumesc anticipat pt raspuns

        1. Ok, este recomandat sa faceti urmatorul test:

          1. Sa vedeti daca merge asistata (adica sa porniti din pedale si sa vedeti daca in timp ce pedalati porneste motorul)
          2. Daca nici dupa testul 1 nu merge, si nici dupa testul cu cricul, se face urmatorul test: se apasa pe rand cate un maner de frana si se urmareste stopul din spate daca lumineaza mai tare in timpul actionarii manerelor. Manerele de frana au contact electric si e posibil ca unul din ele sa fi ramas blocat. Se pot deconecta contactele electrice din zona bordului deoarece au conectori acolo si pe urma veddeti daca de aici era sau nu problema.

          Va rog sa ne contactati si pe contact@bimax.ro cu niste date de contact pentru ca nu v-am gasit inregistrat in fisele service dupa nume doar.

      1. buna ziua,ma numesc badea gheorghe,sant din drobeta tr severin, in 2016 in luna iulie am achizitionat o bicicleta scuter ZT-9 PREMIUM,,am mai scris catre dvstra problema ce o intampin,,din ledurile rosi ce arata tensiunea nu imi indica decat 2 ,ledurile albastre imi indica viteza la 3 adk 25 km ,,nu stiu daca este normal cand cobor pe o panta cu contactul luat sa se aprinda toate ledurile,adk cele care mai se aprind,este normal ca roata din spate sa se incalzeasca cand urc o panta,,,?? acelaratia de cand a venit bicicleta merge sa zic in 2 trepte,,,in concluzie rotind in jos fac cursa pana la jumate si dupa aceia cupleaza prima treapta,,este normal ca dupa ce incarc bateria full ,urc o panta si cand duc accelaratia la ultima treapta curentul scade brusc si mai ramane aprinsa o bulina rosie,,multumesc

        1. Buna ziua, hai sa le luam pe rand.
          1. nu stiu la care leduri rosii va referiti deoarece sunt mai multe variante de bord pentru zt-09. Insa o versiune de care imi amintesc avea vreo 5-6 leduri din care 2 rosii, 2 galbene si doua albastre sau verzi. Cele rosii stau tot timpul aprinse, doar celelalte se sting. Cand raman doar cele rosii aprinse ar trebui incarcata cat mai urgent bateria.

          2. Este normal sa va indici doar pana la 3, fiind BICICLETA ELECTRICA ASISTATA, limitata la 25 km/h pentru a circula fara permis.

          3. Cand coborati o panta, motorul se comporta ca si un generator, va incarca bateria, de aceea se aprind ledurile.

          4. Este absolut normal sa se incalzeasca motorul cand il supuneti la cuplu mare.

          5. E normal sa scada tensiunea cand urcati pante deoarece curentul folosit este mult mai mare decat daca ati merge pe drum drept. Noi nici nu recomandam sa se urce pante fara asistare. Oricum, dupa urcarea pantei, tensiunea in baterie revine la normal. Binenteles ca poate sa scada daca panta este lunga…

  10. Buna ziua. Pot sa va trimit foto cu un controler 36 v si cu roata, iar dvs. sa-mi spuneti conexiunile ?…Pentru ca nu se potrivesc culorile de la nici o schema ( sau e ars controlerul)…cu toate ca am niste tensiuni prin mufele lui.

  11. Buna ziua! Am o bicicleta marca Cortina (Olanda) cu acumulator de 36 v si 11 AH. Am bagat un alt incarcator si am blocat controlerul. In momentul de fata cand bag incarcatorul original, nu mai vrea sa incarce. Aveti solutii de reparatii ori gasesc la dvs. in controler care sa se potriveasca. Mufa de incarcare este cu 5 fire si tot cu 5 fire este si mufa care iese spre comenzile bicicletei. Va multumesc!

    1. Încărcarea bateriei nu prea are legătură cu controllerul. Posibil sa va referiți la bms-ul bateriei care sa va blocheze portul de încărcare. Trebuie verificata tensiunea bateriei pentru a merge mai departe cu constatarea. Daca nu găsiți un specialist in zona dvs, puteți trimite la noi prin curier și va ajutam.

  12. La bicicleta Be Bikes L6A6, acumulator Li-ion 36v 10A cupleaza motorasul doar la o pedala , iar la cealalta se decupleaza. Care ar putea fi defectul?

  13. Buna ziua. Am si eu o intrebare referitor la legăturile care ies intr-un controler.Am achiziționat unul de 36 v,15 A , tip 2 brushless, dar schema de legare nu seamana cu nici una din cele 4 de pe bloc. Are o mufa cu 6 pini cred pt leg. la display,nu stiu de ce 6?, una cu 4 ,care pe lîngă cele 3 colorate alb,negru ,rosu,are si galben, si una cu 3 fire,ros,negru,verde ,care presupun ca e cel de accelerație. Astea sunt cele pe care nu le pricep,restul sunt motor cele trei,hall cele 5, low break, schimbare sens 2,alimetare2, iesire36 v 2. Întrebarea mea cea fierbinte e oare care din cele 6 fire ale displayului(led 3 sau 5) trebuie unite pt ignition. Mentionez ca unul dintre cele 6, are 36v pe el la alimentare ,e de culoare mov restul sunt ros,negru masa, alb ,galben, verde . Galben si verde vin de pe plăcută circuit din acelasi loc. Fara display se poate sa nu reusesc sa-pornesc? Sau poate trebuie unite mai multe fire de la display pt pornire?

  14. Buna ziua. Am cumparat controlerul E 80030 A de la dvs. Am o nelămurire. Am o mufa cu trei fire,rosu,verde,negru care nu exista in manualul descărcat. Si una in minus,cea pt marsarier . Cea cu trei sa fie oare cruise controlul sau legaturi la lcd panel?

  15. Va salut! As vrea sa stiu cum trebuie sa reacționeze motorul brushless la high break daca aplicăm 5 v pe fir la controler si daca tensiunea trebuie sa fie din exterior si masa?

Lasa un comentariu

Adresa de mail nu o publicam.

Cauta pe blog
Vrei sa primesti noutati?

bimax.ro
banner bimax
Articole populare
Social Media